Mælk med smag i literkartoner
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 22 januar 2003
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Kølediskens familie af sød- , let-, skummet- og minimælk får nye naboer i form af to smagstilsatte mælkeprodukter med vanille og kakao.
Produkterne, der lanceres i helliters-kartoner, er fremstillet på basis af minimælk tilsat lidt sukker samt et strejf af vanille og kakao.
»De nye mælketyper skal ses om et alternativ til den hvide mælk snarere end konkurrenter til traditionelle smagstilsatte produkter som f.eks. kakaomælk. Den diskrete antydning af vanille eller kakao giver mælken netop den drejning i forhold til smag og anvendelse, som mange moderne forbrugere efterlyser. Nu kan forbrugeren både vælge mælk efter fedtprocent og efter den foretrukne smag«, siger produktchef i Division Danmark Karsten Jeppesen.
De nye mælkeprodukter kan bruges til både kolde og varme drikke, til cornflakes og til desserter og henvender sig til hele familien.
Hver dansker drikker gennemsnitlig 114 liter mælk om året - heraf otte liter smagstilsat mælk.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.