Mellemmåltid rammer plet
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 07 maj 2003
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Cultura Drik passer til danskernes nye livsstil
Flere og flere måltider indtages uden for hjemmet. Med Cultura Drik, der netop er blevet lanceret i en fjerde smagsvariant, har Arla Foods tilsyneladende fundet frem til et af de mejeriprodukter, der passer ind i de nye forbrugsvaner.
”Folk indtager typisk Cultura Drik i frokostpausen eller på vej til eller fra arbejde. Drikken er flydende og har alligevel et element af måltid over sig i kraft af yoghurten”, siger produktchef Søren Skjalm Rasmussen, Division Danmark.
Cultura Drik har oplevet en betydelig fremgang, siden den blev lanceret i plastflaske i 1998.
Salget steg sidste år med 30 pct., således at det samlede salg af drikkeyoghurten nu ligger på 10 mio. enheder årligt.
Cultura Drik produceres på Brabrand Mejeri.
Den fjerde variant af Cultura Drik er med fersken og passion og supplerer de eksisterende varianter jordbær, hindbær og appelsin.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.