Ny skæreost klar til slankemåneden
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 23 december 2003
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Lige inden nytår – og lige inden slankekurene for alvor får tag i forbrugerne – bliver Cheasy sortimentet udvidet med en helt ny fedtfattig ost på det danske marked.
I de kommende dage tænker de færreste nok på fedtprocenter, men med ikke meget mere end en uge til januar er det måske meget godt at vide, at Arla Foods nu lancerer en skæreost med kun fem procent fedt.
Osten, der får navnet Cheasy Snack Ost 5%, har en sødlig, nøddeagtig smag og en fast konsistens som en Emmentaler. Osten produceres på Arlas mejeri i Götene i Sverige og er kendt som Delite på det svenske og finske marked.
Cheasy Snack Ost 5% er bare en af flere ændringer, som i det nye år vil komme i ostesortimentet i den fedtfattige serie.
Den mellemlagrede Cheasy med 13% fedt får en kraftigere smag, mens Cheasy 6% Mellemlagret tages ud af sortimentet. Samtidig vil alle ostene få et nyt emballagedesign.
”Forbrugerne efterspørger lavfedt-oste, der smager af noget, og vi vil gerne have en mere tydelig profil som markedsleder inden for fedtfattige skæreoste”, fortæller produktchef Mette Espersen om baggrunden for aktiviteterne.
Der har i Danmark været et fald i salget af fedtfattige gule oste i de seneste par år, men Cheasy har trods den generelle afmatning formået at fastholde sin position, og mærket har i øjeblikket en markedsandel på ca. 80 pct.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.