Prisudvikling på mælk følger inflationen

Læs tid
1 min
Publiceret
05 november 2003
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Arla Foods’ priser på mælk er ikke steget mere end andre varer og heller ikke mere end inflationen.

Set over en fireårig periode fra 1999 til 2003 er prisen på en liter letmælk fra Arla Foods steget ca. 10 pct., hvilket svarer til en gennemsnitlig årlig stigning på 2,5 pct. eller ca. det samme som inflationen.”Mens mange andre varer er steget, har vi ikke sat prisen på mælk op de seneste 14 måneder, og vi har ikke i sinde at sætte den op i 2003. Derfor er det dobbelt ærgerligt, at den uheldige prisstigning på mælk i ti og tyve liters dunke, som vi nu har annulleret, fuldstændig overskygger, at vi i lang tid ikke har hævet priserne på de øvrige 500 mio. liter”, siger koncerndirektør Peder Tuborgh.

Set over en længere periode er forbrugerprisen på en liter letmælk steget mindre end forbrugerprisindexet, der belyser prisudviklingen for de varer og tjenester, der indgår i husholdningernes forbrug i Danmark.
Kilde: Danmarks Statistik

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663