Arla Foods satser på Spanien

Læs tid
1 min
Publiceret
03 marts 2004
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Når Alimentaria, en af verdens største fødevaremesser, slår dørene op på mandag i Barcelona, vil Arla Foods for første gang være repræsenteret med en stor, selvstændig stand.

Salget af mejeriprodukter fra Arla Foods i Spanien er stigende, og i efteråret blev det nye datterselskab Arla Foods S.A. etableret i Madrid.
Arla Foods er ikke kun til stede med ost og smør i detailhandlen og som leverandør til fødevareindustrien. I øjeblikket viser man for første gang tv-reklamer for et af de store produkter på markedet: Arla Finello, som er en serie af revet ost.
Og nu deltager Arla Foods så med en selvstændig stand på fødevaremessen Alimentaria, der finder sted 8.-12. marts i Barcelona.

”Formålet med vores deltagelse på messen er først og fremmest at få plantet Arla-flaget solidt i Spanien. At fortælle at vi er til stede lokalt med en selvstændig salgsenhed. Det vil vi blandt andet gøre ved at vise vores bestående brede sortiment, koblet med en række nye lightprodukter. Vores fokus i Spanien er dog stadig på revet ost under Finello mærket. På vores stand har vi derfor også et arbejdende køkken, der tilbereder varme retter med revet ost”, siger regionsdirektør i Division Europa Martin Vilstrup.

"Nuevo Finello de Arla...". Sådan lyder det i tv-reklamen for Finello, der for øjeblikket vises på de spanske tv-kanaler. Reklamen kan også ses på Arlas spanske hjemmeside.

På standen vil Arla Foods S.A. også gøre opmærksom på sin nye hjemmeside, hvor det røde Arla-mærke er i front, ligesom det er på produkterne.

”Vi vil gerne vise både indkøbere, samarbejdspartnere og konkurrenter, at vi er et stort mejeriselskab, der er aktivt over for forbrugerne og interesserer os for Den Iberiske Halvø, og at handlen derfor skal satse på os”, siger Martin Vilstrup.

Fødevaremessen Alimentaria afholdes hvert andet år i Barcelona. 4.200 fødevarevirksomheder fra 80 forskellige lande vil være repræsenteret, og der forventes ca. 150.000 besøgende fra fødevarebranchen.

Alimentaria er den vigtigste fødevaremesse på Den Iberiske Halvø og betegnes som den tredje vigtigste i verden.
Ud over europæisk opmærksomhed har messen stor bevågenhed fra Latinamerika.

www.alimentaria.com

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663