Arla Foods udvider sin fetaproduktion på Bov Mejeri

Læs tid
1 min
Publiceret
24 juni 2004
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Bestyrelsen i Arla Foods besluttede mandag at investere 65 mio. kr. i en udvidelse af Bov Mejeri, der producerer feta til et stærkt voksende marked.

Salget af feta har gennem de seneste år vist tocifrede vækstrater i hele Europa. Og Arla Foods har været godt klædt på til denne markedsudvikling. Selskabet er således markedsledende med Apetina-mærket i dele af Europa og med mærket Three Cows i Mellemøsten.

Det er baggrunden for, at Arla Foods bestyrelse har besluttet at investere i en udvidelse af Bov Mejeri, hvor en stor del af selskabets fetaproduktion har været samlet siden november 2000. Bov er fuldt udnyttet
”Da fetaområdet er et vækstområde, er vi meget tilfredse med, at vi nu kan udvide kapaciteten”, siger direktør for Division Produktion Jens Refslund.

Kapaciteten på Bov Mejeri er i dag fuldt udnyttet. Beslutningen betyder, at produktionen udvides med 50 procent.

En af årsagerne til det voksende marked er, at feta ikke længere kun bruges i salat, men forbrugeren er begyndt at bruge det i varm mad og som snack.

Planen er, at udvidelsen af Bov Mejeri kan være færdig næste sommer.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663