Buko tager svenskerne til bords
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 28 januar 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Det kendte danske smøreost-mærke Buko styrkes i Sverige.
Buko - her med agurk og hvidløg - bliver nu et skandinavisk mærke.
Siden smelteost med rejer kom på det danske marked i 1932, har danskerne spist smøreost fra Buko. Nu er det svenskernes tur til at lære navne som Gul Pikant, Grøn Pikant og Pikante Urter.
Læs mere på arla.dk:
BUKO i Danmark I Sverige har man ellers kun kendt til de små portionspakninger af smelteostene fra Buko, men nu skal svenskerne præsenteres for flødeostserien og friskostserien med tre varianter i hver.
”Vi har i første omgang valgt at fokusere på fløde- og friskostene. Og i maj kommer der en ny Buko variant med soltørret tomat i både Sverige og Danmark,” fortæller produktchef i Division Danmark Morten Hansen.
Herefter er det meningen, at de nye Buko varianter skal lanceres samtidig i hele Norden. Flere af Buko ostene er allerede kendt for nordmændene, og fra starten af 2005 skal finnerne også have Buko til bords.
Den fælles markedsføringsstrategi betyder blandt andet, at hele Norden kommer til at kende Bertil-figuren fra reklamefilmene for Buko.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.