Cultura med ny kultur
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 31 marts 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
I disse dage lander Arla Foods’ sortiment af Cultura produkter ude i butikkerne i ny forklædning og med nyt indhold.
Arla Foods har udviklet en ny mælkesyrebakterie i forbindelse med virksomhedens partnerskab med NASA Food Technology Commercial Space Center. På rejser i rummet stiller astronauter ekstreme krav til deres fødevarer. Arlas produktudviklere har identificeret og udviklet en unik mælkesyrekultur. Den bærer navnet Lactobacilus casei F19, og den hjælper aktivt med at holde maven sund og er en naturlig del af den menneskelige tarmflora.
De gode egenskaber ved Lactobacillus casei F19 kommer ikke blot astronauter til gode. Arla lancerer den nemlig i hele Cultura sortimentet, hvor den får selskab af de allerede kendte kulturer Achidophilus og Bifido.
I forbindelse med lanceringen af Lactobacillus casei F19 får Cultura serien nyt design og nyt logo. Desuden sendes den populære Cultura drikkeyoghurt i kølemontrerne i nye én-liters varianter med smag af hhv. hindbær og fersken/passion.
”I dag udgør Cultura omkring 15 pct. af de syrnede mejeriprodukter i Danmark, og mærket er i markant vækst. Med fornyelsen af både indhold, design og logo håber vi, at endnu flere forbrugere får øjnene op for Cultura og gør Cultura til en del af en sund livsstil”, siger produktchef Søren Skjalm-Rasmussen.
Cultura produkterne til det danske marked fremstilles på Brabrand Mejeri.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.