Dansk Supermarked vil sælge tysk mælk

Læs tid
1 min
Publiceret
09 juni 2004
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Dansk Supermarkeds to kæder Føtex og Bilka begynder ifølge Jyllands-Posten at sælge billig tysk mælk fra 1. juli.

Den tyske mælk vil blive solgt under Dansk Supermarkeds eget mærke ”Engholm”, og det vil fremgå af kartonerne, at der er tale om tysk mælk.

Udspillet kommer, efter at Arla først på året introducerede discountmælken DanMælk, som hurtigt har opnået ca. 11 pct. af Arla Foods' mælkesalg. Forbrugernes interesse for billig mælk har fået Dansk Supermarked til at gå over grænsen efter mælk, fordi de tyske mejerier betaler en lavere pris til landmændene for mælken end de danske. Formand for Arla Foods' bestyrelse Knud Erik Jensen siger til Jyllands-Posten:
”Importen af tysk mælk vil medvirke til at skade den mælkepris, vi kan levere til landmanden”.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663