Det er tid til omtanke
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 27 oktober 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Siden foråret har flere hundrede mennesker været involveret i image-arbejdet ”Det nye Arla Danmark”. Resultaterne er ved at blive samlet og bliver beskrevet i en avis, der udkommer i løbet af november.
Arla Foods' image fik et knæk, da selskabet i løbet af efteråret 2003 blev kritiseret bredt i de danske medier. Derfor igangsatte Arla Foods i foråret 2004 et arbejde, der skal forbedre selskabets image hos kunder og forbrugere. Koncerndirektør Peder Tuborgh har stået i spidsen for dette arbejde.
”Siden foråret har flere hundrede mennesker været involveret i processen, og vi er nået frem til nogle resultater. Vi arbejder nu videre i to spor. Dels med den eksterne kommunikation til forbrugerne dels med at formidle et nyt værdisæt internt i Arla Foods”, fortæller han. Som led i den interne formidling kommer der i løbet af november en avis på gaden, som grundigt beskriver processen og resultaterne af de mange workshops, der har været afholdt. Avisen vil også beskrive, hvad der skal ske fremover.
”Vi har formuleret et nyt værdisæt, som vi skal have virkeliggjort internt i Arla Foods. Overskriften for dette værdisæt er ’Tid til omtanke”, siger Peder Tuborgh.
I forbindelse med den interne formidling er Benny Eriksen blevet udnævnt til projektchef for ”Det nye Arla Danmark”. Hans nuværende sponsorchefrolle overgår til Mælkegruppen i marketingafdelingen under ledelse af Karsten Jeppesen.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.