Pressemeddelelse

En ud af ti liter mælk er DanMælk

Efter tre dage på markedet står den nye DanMælk for 11 pct. af Arlas mælkesalg i Danmark.

DanMælk kom på hylderne i mandags.
Foto: Flemming Jeppesen
Discountmælken DanMælk har taget de 11 pct. direkte fra salget af Arla Ekspres.

Dermed fastholder Arla Ekspres trods den seneste uges massive omtale af DanMælk i medierne indtil videre mere af sin markedsandel, end man havde forventet i Arla Foods.

”Det viser, at forbrugerne er indstillet på at betale en lille merpris for friskheden”, vurderer kategorichef Karsten Jeppesen, Arla Foods.

Arla Ekspres har nu ca. 60 pct. af Arlas mælkesalg, mens den økologiske mælk Harmonie fastholder sine 23 pct. og dermed synes uberørt af den nye discountmælk.

Den resterende del af mælkesalget består af kærnemælk, skolemælk m.v.

DanMælk er dansk mælk, der er varmebehandlet på mejeriet højst 54 timer fra malketidspunktet.

Den blev lanceret på det danske marked i mandags som en reaktion på den priskonkurrence i discount- sektoren, som startede i midten af januar med introduktion af tysk mælk og tysktappet lavprismælk.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt(kun journalister/presse)

Åse Andersson
Primær kontaktperson

Åse AnderssonPressechef

Presseansvarlig i Danmark (kun henvendelser fra pressen).

Jesper Skovlund
Primær kontaktperson

Jesper SkovlundPR-chef, Arla Danmark