Forbrugere tester Culturadrikke med mindre sukker
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 30 august 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Mandag og onsdag i denne uge testes en Culturadrik med mindre sukker på Teknologisk Institut i Kolding.
Omkring 100 forbrugere skal i sensoriske tests afgøre, hvilke produkter, der smager bedst. Prøverne består af fem forskellige drikke med forskellige bud på et mindre sukkerindhold.
Det er Arla Foods' Innovation, der har arbejdet med mindre-sukker projektet i over et år, der dermed sender deres første prøver til test.
”Mejeriprodukter bidrager kun med 5% til danskernes sukkerindtag og er traditionelt kommet i søgelyset på grund af indholdet af mættet fedt.
Ligesom vi på fedtområdet har udviklet en række ansvarlige og populære alternativer, arbejder vi også med udvikling af syrnede produkter med mindre sukker", siger ernæringschef Merete Myrup Christensen, Arla Foods.
Resultaterne fra forbrugertestene i Kolding vil kunne ses på arlafoods.dk i midten af næste uge.
Et forbrugerpanel testede mandag eftermiddag på Teknologisk Institut i Kolding forskellige Cultura drikke med mindre indhold af sukker.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.