Forrygende fransk fetasalg
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 04 august 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Arla Foods’ salg af feta i Frankrig er i de første seks måneder i år steget med 25 procent sammenlignet med samme periode i 2003.
Det franske ostemarked er meget stabilt, men ét produkt står for stor vækst, nemlig feta, der er produceret på Arla Foods’ mejeri i Bov. Feta fra Arla Foods sælges i Frankrig under detail- handlens egne varemærker og har en markedsandel på 14 procent af det totale fetamarked.
”Forbrugertests placerer vores feta på samme niveau som den markedsledende feta, der er fremstillet af fåremælk”, fortæller datterselskabsdirektør for Arla Foods i Frankrig Marian Buzdugan.
"Vi regner med, at nye tiltag som eksempelvis forbrugervenlige pakninger med fetatern i olie og krydderblandinger vil øge salget yderligere i 2005. Beslutningen om at udvide fetaproduktionen på Bov Mejeri vil give os mulighed for at indgå nye kontrakter med den franske detailhandel og reducere leveringstiden”, siger han.
Fetaen til det franske marked frem- stilles på Bov Mejeri, der i det kommende år skal udvides.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.