Kærgården i nye klæder
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 18 maj 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Efter ca. 14 år med stort set det samme design på emballagen får Danmarks største mærkevare Kærgården fra næste uge et helt nyt ”look”.
Det bliver ikke til at kende Kærgården, når de tre varianter i næste uge kommer i helt nyt design. I stedet for tegninger er der billeder (dog stadig af brød), og de mange farver på emballagen er erstattet af mere ens nuancer. Kærgården original er således holdt i mørkeblå farver, den økologiske variant har fået gule farver, mens den fedtreducerede er hvid/svagt lyseblå.
Flere undersøgelser viste, at forbrugerne syntes, at det gamle design ikke længere signalerede nok kvalitet.
Populært produkt
”Vi ved, at ca. 2,8 mio. forbrugere køber Kærgården jævnligt. Det er et produkt, der står i mange køleskabe og på
Den originale Kærgården i den nye emballage.
mange borde, og derfor er det visuelle indtryk utrolig vigtigt”, siger produktchef i Division Danmark Laurent Ponty.
Samtidig med designskiftet får Kærgården også nyt logo og nyt ”motto” - nemlig ”kvalitet i hverdagen”.
”Det signalerer både, at produktet kan spises hver dag, og at det giver kvalitet til din hverdag. Samtidig egner det sig til alle varianter”, siger Laurent Ponty.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.