Matilde i sommerlandet
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 07 juli 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Til trods for at den danske sommer foreløbig ikke har været specielt egnet til t-shirts og bikinier, er der solgt over 2000 stykker sommertøj og sandaler fra den nye Matilde kollektion.
Kollektionen, som består af t-shirt, bikini, badedragt og sandaler, sælges dels via internettet dels fra udvalgte butikker i ferielandet samt på Langelands- og Skanderborgfestivalen.
Matilde på museum
Matilde optræder i øjeblikket også på ARoS, Århus nye kunstmuseum. I tilknytning til den store POP Classics udstilling har museet lavet en særudstilling for børn på det såkaldte Juniorværksted. Her er Matilde valgt som et eksempel på hverdagskunst eller pop-art, der går igen på emballage, tøj, tasker, sko m.m. og derfor er let genkendeligt for børn.
Designer Marianne Simmelskiær har stået for designet på Matilde-tøjkollektionen og har netop i år ladet sig inspirere af popart.
”Udgangspunktet for kollektionen har været at skabe et design, som skulle have noget gammelkendt og retro-agtigt over sig. Ligesom Andy Warhol har jeg arbejdet med gentagelse som motiv og oversået både bikini og t-shirt med små Matilde-ikoner”, siger Marianne Simmelskiær.
Udstillingen POP Classics på AroS kan besøges frem til 5. september. Museet er lukket mandage og er ellers dagligt åben 10-17 (onsdag 10-22).
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.