Ny ost i Malthe klokken

Læs tid
1 min
Publiceret
11 februar 2004
Kontaktpersoner:
Skrevet af

To Malthe varianter har fået ny smag og Malthe serien har fået nyt design.

Efter kun et års udviklingsarbejde er to af varianterne (mellemlagret 45 og 30 ) i Malthe serien nu udskiftet med en helt ny og anderledes ostetype.

Målet var at skabe en ost med samme smagsintensitet som en mellemlagret ost, men med en anderledes smag. Målgruppen for osten er især de lidt yngre forbrugere, der gerne vil prøve noget andet end de traditionelle danbo oste. Resultatet er blevet en ost, der ved hjælp af modningskulturer modner indefra, og som har en karakteristisk og let nøddeagtig smag. Da der ikke bruges kit på osten, opnås der samtidig en væsentlig sidegevinst, nemlig at forbrugeren slipper for den skarpe ostelugt.

Den nye Malthe ost er kommet ud i butikkerne i løbet af den sidste uges tid samtidig med det nye design, der er målrettet mod brugerne af Malthe. Farverne på varianterne er dog de samme som hidtil.
Den nye Malthe ost produceres på Taulov Mejeri.

Læs mere om MALTHE.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663