Pæn indtjening hos Cocio Chokolademælk

Læs tid
1 min
Publiceret
14 juli 2004
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Danskernes smag for kakao­mælk sætter sit tydlige præg på årsregnskabet fra Cocio Chokolademælk A/S, som Arla Foods ejer 50 procent af.

Af årsberetningen fremgår det, at virksomhedens resultat af den primære drift steg med 39 procent til 16,7 millioner kroner. Cocio lancerede i 2003 en række nye kakaodrikke i trendy dåseemballage, og den klassiske Cocio blev tilbudt forbrugerne i en fedtfattig udgave.
Forventer yderligere vækst
Sammen med stigende eksport, mere lønproduktion og udvidet produktion af private mærker har de nye produkter bidraget til en øget vækst i omsætningen.

Også i regnskabsåret 2004 forventer Cocio Chokolademælk vækst i både omsætning og resultat. Det er målet, at en væsentlig del af væksten skal komme fra en stigning i eksporten.

Cocio tapper også Arla Foods’ Matilde Café på flaske.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663