Pressemeddelelse

Rift om pladserne på DBU’s fodboldskoler

Som DBU’s hovedsponsor støtter Arla Foods igen i år de populære fodboldskoler, der hver sommer giver børn og unge mellem 8 og 15 år chancen for at udvikle de sportslige talenter.

Salget af pladser til de populære fodboldskoler startede tirsdag formiddag kl.10, og igen i år var der stor rift om billetterne. Det havde DBU dog forudset, og derfor er starten af salget blevet fordelt over to dage.

Billetter til 38 af de i alt 218 skoler blev sat til salg tirsdag, og efter kun 11 minutter kunne DBU begynde at erklære den ene fodboldskole efter den anden for udsolgt. Formiddagen var ikke ovre, før 15 fodboldskoler var helt bookede. www.arla.dk/fodbold

DBU Børn & Ungdom


Fodboldskolerne afholdes i folkeskolernes sommerferie og strækker sig over fem dage. I år vil temaet være ”pletskud”, så de i alt ca. 27.000 børn og unge kan se frem til at blive trænet i præcision, både hvad angår afslutninger, afleveringer og driblinger.

Traditionen tro vil Arla også være på pletten og sørge for, at de unge fodboldspillere får en sjov og lærerig oplevelse. Der vil således blive afholdt sjove konkurrencer undervejs, og Arla vil også sørge for gratis kakaomælk til de tørstige fodboldganer.


Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager