Rosenborg løftes i USA
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 22 september 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Skimmeloste under Rosenborg mærket klarer sig godt i USA og udgør nu omkring 14 procent af detailmarkedet for blå ost i fast vægt.
Rosenborg bliver nu kraftigt promoveret på tre nøglemarkeder Chicago, San Francisco og New York, hvor markedsandelene ligger på omkring 20 procent.
”Vi prøver nu at løfte Rosenborgs position yderligere i USA”, siger marketingchef i Arla Foods’ amerikanske datterselskab, Jens Kauffmann. Det gøres blandet andet med radioreklamespots, som i flere omgange bliver sendt i to til tre uger ad gangen. Reklamerne er startet i september og sendes yderligere over den amerikanske Thanksgiving i november, julen, påsken og mors dag.
Rosenborg serien svarer til Høng serien, som afsættes i de nordiske lande, og i USA er i alt 11 af seriens produkter på markedet i detailformat. Med denne radiokampagne fortsætter Arla Foods’ amerikanske datterselskab den offensive markedsføring, som blev indledt sidste år med storstilede Lurpak-kampagner på udvalgte markeder i USA.
Den totale forretning er i dag nået op på næsten 11.000 tons, der inkluderer lokalproduktion af havarti. Den danske eksport af skimmelost til USA, hovedsageligt under Rosenborg mærket, er på 1.750 tons.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.