Største lancering i Mellemøsten

Læs tid
1 min
Publiceret
28 januar 2004
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Division Oversø er i disse dage i gang med den største produktlancering i Mellemøsten nogensinde. Puck smelteost i glas med cheddar-smag lanceres samtidig på seks markeder.

Puck smelteost i glas med cheddar-smag fremstilles på Arla Foods’ mejeri i Saudi-Arabiens hovedstad Riyadh.

Det nye produkt lanceres i Saudi-Arabien, Forenede Arabiske Emirater, Kuwait, Bahrain, Oman og Jordan. Puck mærket, der er et af Arlas stærkeste internationale mærker og et af de største mejerimærker i Mellemøsten, har i mange år været kendt i området for sin hvide, milde smelteost i glas.

Produktet, der fremstilles på Bislev Mejeri, er klar markedsleder i den ”hvide” kategori. Forbruget af ”hvid” smelteost og smelteost med cheddar-smag er nogenlunde lige stort. ”Konkurrencen er skærpet væsentlig inden for smelteost i glas, og derfor har vi valgt at tage teten fremfor passivt at afvente udviklingen. Med det nye produkt angriber vi cheddar-segmentet, der i dag domineres af fødevarevirksomheden Kraft og den lokale konkurrent mejeriselskabet Almarai”, siger Jesper Jæger, business unit manager for Puck i Saudi-Arabien.
Det nye produkt bakkes op af en massiv markedsføring på alle markeder på én gang.

”Vi har formået at få alle fokus-markederne med fra starten. Dette sikrer omkostningsmæssige synergier i markedsføringen, specielt med tanke på tv, som via satelitkanal vises i hele regionen”, siger produktchef Lotte Kragelund fra Divison Oversø, der står for detailplanlægningen i Kuwait, Bahrain og Jordan.

Produktchef Patrick Mardini fra Arla NFPC, Arla Foods’ joint venture i Emiraterne, siger:

”Detailhandlen udvikler sig i retning af færre, men større indkøbsenheder, der er i hastig vækst. Dermed vil der ikke være plads til tre store mærker inden for smelteost i glas. Det er derfor vigtigt, at vi kan tilbyde vores kunder de produkter, forbrugerne gerne vil have”.

Forud for lanceringen er gået et omfattende strategiarbejde på Puck mærket, og lanceringen er startskuddet til en række nye tiltag, som skal sikre, at de ambitiøse vækstmål, der er for Puck i Mellemøsten, bliver indfriet.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663