Støtte til julemærkehjem
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 25 november 2004
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Julemærkehjemmene får i den kommende tid annonceplads på alle Arla Ekspres mælkekartoner.
I stedet for at reklamere for Arlas egne produkter på Arla Ekspres kartonerne, overlades annoncepladsen til Julemærkefonden i tiden op til jul.
Arla Foods sender dagligt 700.000 kartoner ud i butikkerne, og dermed kan fonden få stor opmærksomhed omkring sit daglige arbejde og salget af julemærker.
www.julemaerket.dk ![](/imagehandler.ashx?f=/Upload/News/Crawled/ArlaFoodsDk/10971_2148_7ec281ba.jpg&w=180&h=146&r=0&o=&k=False&cr=x0y0w0h0&crcwp=&crchp=&rc=0)
Der er fire julemærkehjem i Danmark, som hjælper socialt belastede børn til en bedre hverdag. Hjemmene er udelukkende finansieret af indtægterne fra salg af julemærker, gaver og fonde. Julemærkehjemmene har eksisteret siden 1905, og 50.000 danske børn er gennem årene blevet hjulpet af et ophold på et af julemærkehjemmene. Og forhåbentlig kan Julemærkefondens budskab på mælkekartonerne hjælpe endnu flere børn med problemer.
Arla Foods har siden 1991 støttet fonden - på samme måde som mange andre danskere - ved at frankere posten med julemærker.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.