Arlas medarbejdere vil have mere frugt i ny yoghurt
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 21 juli 2005
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
60 medarbejdere fra Arla Foods har netop prøvesmagt fire nye Yoggi yoghurter med mindre sukker og mere frugt.
Normalt benytter Arlas produktudviklere og markedsføringsmedarbejdere sig af professionelle testpaneler til dens slags opgaver, men flere af Arlas medarbejdere har ønsket at blive involveret i udviklingen af nye produkter.
”Selv om det ikke er en professionel og sikker analyse, har den givet os et godt fingerpeg. Medarbejderne bekræfter os i det, vi selv var usikre på, nemlig om der var smag nok i de forskellige varianter”, siger produktchef Dorte Toftegaard. Når man trækker sukker ud af yoghurt, bliver den ikke blot mindre sød, men mister også overraskende meget frugtsmag. Og i dette tilfælde har de deltagende Arla-medarbejdere ønsket endnu mere frugt i de nye Yoggi’er, som kommer til at hedde ”Yoggi Original”.
”På baggrund af tilbagemeldingerne vil produkterne nu blive justeret, så der kommer næsten 20 procent mere frugt i”, siger Dorte Toftegaard.
De nye medarbejder-prøvesmagte yoghurter kommer på hylderne i slutningen af oktober.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.