Pressemeddelelse

Arlas omdømme bedre - men langt fra godt nok

De danske forbrugere synes bedre om Arla Foods, men der er stadig lang vej, før virksomheden har nået et tilfredsstillende omdømme. Kritikken af Arla toppede i starten af 2004. Dengang havde 62 procent af deltagerne i en måling enten en ”meget negativ opfattelse” eller en ”overvejende negativ oplevelse” af Arla. I efteråret 2004 var antallet af forbrugere med en negativ opfattelse faldet til 54 procent.

I samme periode steg antallet af forbrugere med en enten ”meget positiv opfattelse” eller en ”overvejende positiv opfattelse” af Arla fra 33 til 45 procent.

Begge målinger viser, at forbrugerne er særdeles godt tilfredse med Arlas mejeriprodukter, men at mange ikke bryder sig om virksomheden. I en måling, som er gennemført i midten af marts 2005, opnår Arla karakteren 2,67 på en skala, hvor 1 er meget negativ, og 5 er meget positiv.
”Vi kan mærke, at vi er på rette spor med den dialog, vi har indledt med forbrugerne og med de ændrede signaler, som vi sender til vores omverden. Men selv om vores omdømme er forbedret, siden mediestormen rasede på sit højeste, kan vi bestemt ikke være tilfredse med, at omkring halvdelen af danskerne ikke bryder sig om virksomheden. Derfor er det nødvendigt, at vi fortsætter med dialogen, med vores fokus på familien og med den ændring af vores forretningskultur, som vi er i fuld gang med i Det nye Arla i Danmark”, siger marketingdirektør Anne With Damgaard.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jesper Skovlund
Primær kontaktperson

Jesper SkovlundPressechef

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager