I Kina spiser de Lurpak

Læs tid
1 min
Publiceret
09 februar 2005
Kontaktpersoner:
Skrevet af

For første gang nogensinde bliver Lurpak nu markedsført massivt i Kina. Arla Foods har udset sig den moderne overklassekvinde som mål for kampagnen.

Kinesernes privatøkonomi har haft gavn af landets markedsøkonomiske udvikling, og verdens største befolkning får stadig flere penge mellem hænderne til forbrug.

Arla Foods har derfor sat en større kampagne for Lurpak i søen i håb om at få den første fod indenfor i de kinesiske køleskabe foran de globale konkurrenter på smørmarkedet.

”Vi forsøger at udnytte positionen som ”first mover”, idet hverken mærker fra Frankrig, New Zealand eller Australien endnu er blevet markedsført i Kina”, siger international produktchef Dorthe Bach Jensen, Division Oversø.

I første omgang foregår kampagnen i Shanghai, der er Kinas største by med knap 17 millioner indbyggere. Hvis kampagnen bliver en succes, udvides den til hovedstaden Beijing og andre kinesiske storbyer. I alt bor der mere end 1,2 mia. mennesker i Kina, så potentialet er selvsagt ganske stort, selv om smør traditionelt ikke indgår i kinesernes spisevaner.

Lurpak blev introduceret på det kinesiske marked i 2000 og har siden været i vækst.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663