Arla Foods risikerer at miste cirka 1,4 mio. kr. om året, hvis rabatsystemerne på Storebæltsbroen forsvinder. EU-Kommissionen vil rejse en sag mod Danmark på grund af de rabatsystemer, som transportbranchen får, når lastbilerne kører over Storebælts- og Øresundsbroen. Jo flere gange lastbilerne kører over broerne, jo større bliver rabatterne, og da danske selskaber bruger broerne oftere end de udenlandske selskaber, giver ordningen de danske selskaber en fordel. Dermed kan ordningen vise sig at være ulovlig, fordi der er tale om direkte eller indirekte forskelsbehandling. Arla Foods er blandt de fem-seks største brugere af Storebæltsbroen, og i 2005 koster det 14 mio. kr. at lade Arlas lastbiler krydse Storebæltsbroen. Da selskabet får 10 procent rabat, risikerer selskabet derfor at miste 1,4 mio. kr. I 2004 brugte Division Danmarks distributionsbiler 13,3 mio. kr. på at komme over Storebælt, mens tankvognene brugte 1,3 mio. kr.
Datterselskabet Rynkeby Foods vil i år køre for 1,8 mio. kr. over Storebælt og vil således miste 180.000 kr. i rabat.