Mindre sukker og fedt til caféfolket

Læs tid
1 min
Publiceret
02 februar 2005
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Skolebørn og børnefamilier har fra januar kunnet vælge kakaoskummetmælk med mindre tilsat sukker i den nye Matilde Classic kakao-skummetmælk.

Nu er turen også kommet til caféfolket og folk på farten, der fra denne uge kan købe en ny variant i Matilde Café serien uden tilsat sukker.

Fedtindholdet i den nye variant, der hedder Matilde Café Choco Light, er samtidig reduceret fra 1,5 procent til 0,5 procent.

Lanceringen af Choco Light betyder, at Matilde Café Caramel udgår. Matilde Café serien består således nu af fire varianter: Chokomilk, Choco Light, Cappuccino samt Hazelnut.

Læs mere på arla.dk
Matilde Café Choco Light er et alternativ til Matilde Café Chokomilk.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663