Nyt internet-spil om Arlagården
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 18 maj 2005
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Nyt spil på hjemmesiden arla.dk skal udbrede kendskabet blandt børn til Kvalitetsprogrammet Arlagården.
Arla Foods gik i sidste uge i luften med et nyt spil på hjemmesiden arla.dk for børn i alderen 8-12 år. Spillet tager udgangspunkt i den allerede kendte figur - koen Karla - fra børnehjørnet på arla.dk. Spilleren skal oprette og passe en ko - en af Karla’s KOmmerater - og jo bedre den passes jo flere point.
Spillet blev lagt på arla.dk torsdag i sidste uge, og allerede nu er der oprettet over 2.100 KOmmerater af 1.550 spillere. Karla er en ikke helt almindelig førerko, som er lidt rap i replikken, og som sådan vil Karla hjælpe spillerne med at passe køerne i stalden.
Børnene kan oprette op til seks køer, som de herefter skal fodre, malke og gøre rent hos. Malker man koen morgen og aften samt giver den en passende mængde vand og foder, så yder koen mere og bedre mælk, som omsættes til point. Passer man ikke sin ko ordentligt, dør den ikke. Man får derimod en besked om, at den er gået over til naboen, hvor køerne bliver passet bedre. De køer, der har flest point, når spillet slutter 30. juni, løber med hovedgevinsterne, men alle har en chance for at vinde uge- og månedspræmier.
Stilen i spillet er tilpasset aldersgruppen 8-12 år, og der er lagt en passende distance til virkeligheden samtidig med, at der gemmer sig informationer, som gør spillerne klogere på livet på en gård med malkekvæg. Spillet skal på den måde udbrede kendskabet til Kvalitetsprogrammet Arlagården ved at lege nogle af grundprincipperne i programmet ind hos børnene.
Hjælp Karla med at passe hendes KOmmerater og VIND FEDE præmier... KOmmeratspillet
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.