Nyt klassisk design til Arla Ekspres
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 04 marts 2005
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Efter tre år med kartonen, der i fire billeder illustrerer Arla Ekspres mælkens vej fra ko til glas, kommer der nu nyt design på Arla Ekspres kartonerne.
”Den gamle karton var god til at fortælle historien om den friske Arla Ekspres, men vi har manglet et klart symbol på den friske kvalitets-mælk. Det har vi nu fået i form af den røde ko”, siger national kategorichef Karsten Jeppesen.
”Vi har taget udgangspunkt i den ”gamle”, sorte ko, som blev brugt på mælkekartonerne frem til starten af 2002, og med inspiration fra andre tegnede køer har vi fundet frem til denne mere tidløse og enkle ko”, fortæller Karsten Jeppesen.
Den nye karton er således en blanding af det moderne med Arla brandet og den nye ko, samt noget mere klassisk i form af Karoline-tern i mælketypernes traditionelle farver.
Samtidig bliver kvalitetsprogrammet Arlagården præsenteret både på kartonen og i en lille brochure, som forbrugerne kan tage ved køledisken.
Skiftet til de nye kartoner vil ske fra mandag 7. marts, og efterhånden som de gamle kartoner bliver brugt op.
Læs mere om design på mælkekartoner på Arlas forbrugerhjemmeside arla.dk:
Mælkeemballage og design gennem tiderne
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.