Ost og kiks samles i let måltid
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 18 marts 2005
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Malthe Biscuit er et nyt produkt, der kombinerer ost og kiks i samme pakning, og dermed opfylder forbrugerens krav til et lille let måltid.
Det skal være sundt, det skal være nemt, det skal give energi og det skal give forbrugeren en fornemmelse af mæthed. Det er de kriterier folkene bag den nye Malthe Biscuit er gået efter.
”Arla Foods bliver en af de første virksomheder i Europa, der giver folk mulighed for at kombinere en kiks med et stykke skæreost uden at skulle købe hele pakker ost og kiks,” fortæller Rikke Møldrup Lynggaard, der er brand manager i Division Danmark.
Kiksen lanceres i to varianter: en let sødlig havrekiks, der er bagt sammen med blandt andet græskarkerner, dadler og nødder, samt en letkrydret kiks, der bla. indeholder havre og rosenmarin. Begge kiks er pakket sammen med en skive Malthe mellemlagret skæreost
Frem til september bliver det primært hovedstadsområdet, der får mulighed for at smage den nye kiks i forskellige udvalgte supermarkeder.
”Målgruppen er unge mennesker i storbyen, der har travlt med at komme fra det ene sted til det andet, og lige skal have et lille let måltid med på vejen. Og derfor testes den i Storkøbenhavn”, fortæller Rikke Møldrup Lynggaard.
Det bliver blandt andet Irma, 7-11, DSB-kioskerne og Føtex, der bliver test-butikker, for de nye Malthe Biscuit. Hvis kiksen bliver en succes, kommer den i butikkerne i hele landet til efteråret.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.