Påsken skaber travlhed
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 22 marts 2005
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Onsdag før påske skal der køres næsten dobbelt så meget ud til butikkerne som på en almindelig onsdag.
Dermed er dagen en af de absolut travleste for distributionen i Arla Foods. Udsigten til to helligdage med lukkede butikker, og hvor mange mennesker oven i købet samles til diverse påskefrokoster, får danskerne til at fylde indkøbsvognene til randen.
Key account manager i Division Danmark Jesper Sørensen fortæller, at en af landets største butikker, Bilka i Hundige blandt andet får leveret 60 containere med mælk om onsdagen, og i løbet af de tre dage op til påsken bliver der leveret 50 containere med Kærgården, 3.000 liter piskefløde, og creme fraiche bliver leveret i containere i stedet for kasser som normalt.
Alt mandskab på terminalerne og i distributionen er indkaldt for at klare onsdagens pres, ligesom der er bestilt hjælp fra fremmede vognmænd.
”Normalt er fredag vores travleste dag, og hvis der bliver mere travlt end det, er vi nødt til at have ekstra hjælp. Det er altså tilfældet onsdag før påske, hvor vi kører 50 pct. mere ud, end vi gør på en fredag”, fortæller logistikchef i Division Danmark Lene Dalibey.
Onsdag før påske er en af årets travleste dage for Arla Foods' distribution.
Hun fortæller videre, at distributionen begynder allerede tirsdag aften for at jævne presset lidt. I modsætning til julen, hvor piskefløde er et af de produkter, der bliver bestilt ekstra meget af, er der ikke et enkelt mejeriprodukt, der hører påsken til.
Specialoste, især Høng ostene, bliver dog serveret på mange påskeborde, men eller bliver der bare købt ekstra meget af alting.
I distributionen kan man alligevel godt mærke, at der er ét bestemt produkt, der hører påsken til: Bilerne skal nemlig have ekstraordinært mange æg med ud til butikkerne.
Lørdag mellem Langfredag og Påskedag er også en travl dag, men dog ikke helt så hektisk som onsdag.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.