Rationaliseringer fortsætter efter fusion

Læs tid
1 min
Publiceret
09 marts 2005
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Hvis fusionen mellem Campina og Arla Foods vedtages, fortsætter de rationaliseringer, som Arla Foods har påbegyndt. Det sagde Campinas adm. direktør Tiny Sanders på Arla Foods’ repræsentantskabsmøde i Aalborg i sidste uge.

Adm. direktør for Campina Tiny Sanders. Tiny Sanders lagde ikke skjul på, at der også i det nye selskab skal skæres i omkostningerne – bl.a. i lønudgifterne.

”Vi bekymrer os dybt og ærligt om de ansatte i et nyt Campina Arla, men nogle ting skal gøres mere effektivt i fremtiden, end vi gør i dag”, sagde Tiny Sanders, der gjorde opmærksom på, at denne proces allerede er sat i gang i Arla Foods.

”Arla Foods har besluttet, at en mere decentral organisationsstruktur med et reduceret antal medarbejdere især i support og administration er nødvendig i fremtiden. Denne proces er indledt i Arla Foods, men det bliver Campina Arla, der må foretage de virkelige ændringer”, sagde han og fortsatte:

”Der kan ikke foretages ændringer, uden at det gør ondt. I bund og grund handler det om at opnå en høj mælkepris på lang sigt”.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663