Sveriges største detailkæde sænker priserne

Læs tid
1 min
Publiceret
18 marts 2005
Kontaktpersoner:
Skrevet af

I kampen om forbrugerne har Sveriges største supermarkedskæde Ica besluttet at sænke priserne på over 2.000 varer.

Icas indkøb foregår i langt de fleste tilfælde fra centralt hold, og man satser på prissænkninger på cirka syv procent. Tiltaget er en måde at imødegå lavpriskonkurrenterne, som har vundet frem i den svenske dagligvarehandel.

Arla Foods’ adm. dir., Åke Modig, sagde på repræsentantskabsmødet i Aalborg i starten af måneden, at det er uundgåeligt, at de faldende priser hos kæderne også vil ramme leverandørerne.

Ica har i Sverige cirka 1.700 butikker med en samlet årlig omsætning på knapt 72 mia. kr..

Ica er 50 procent ejet af verdens tredjestørste detailhandelskæde hollandske Ahold.

Læs mere på www.ica.se

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663