Tilfredsstillende halvårsresultat i England
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 27 maj 2005
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Arla Foods UK plc kan høste fusionssynergier på omkring 220 mio. kr et år før den oprindelige plan. Det fremgår af det halvårsresultat, som selskabet offentliggjorde fredag morgen.
Det er derfor en tilfreds formand, der kan konstatere, at selskabet ud over de indhentede fusionssynergier leverer resultater på linje med budgettet. Resultatet før skat steg fra 55 mio. kr. i første halvår af 2004 til 111 mio. kr. i første halvår af 2005.
”Vore varemærker med Lurpak i spidsen skaber fortsat gode resultater. Vi forventer en tilfredsstillende udvikling i andet halvår dels på baggrund af fusionssynergierne og dels på baggrund af vores investeringsprogram”, siger formanden for Arla Foods UK plc Sir David Naish.
Han konstaterer samtidig, at Arla Foods har formået at fastholde sine markedsandele på mælkeleverancerne til de store detailhandelskunder og dermed har klaret sig igennem kædernes nedskæring i antallet af leverandører.
Arla Foods UK plc’s omsætning i første halvår af 2005 blev godt 7,5 mia. kr, hvilket er en stigning på knapt 100 mio. kr. i forhold til første halvår 2004.
Resultatet før skat steg fra 55 mio. kr. i 2004 til 111 mio. kr. i 2005. Forbedringen skyldes færre omkostninger som følge af lukningen af HT Webb og depotet i Stratford.
Arla Foods UK plc's halvårsmeddelelse.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.