Arla Foods lancerer kostplan til fodboldcamps

Læs tid
1 min
Publiceret
06 august 2007
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Arla Foods har i en årrække været hovedsponsor for DBU's fodboldcamps. I år har Arla Foods via Karolines Køkken taget initiativ til at udarbejde en kostplan for deltagerne.

DBU afholder i alt 21 fodboldcamps henover sommeren, hvor deltagerne - mlm. 13 og 16 år - træner, lever og bor som professionelle fodboldspillere på en træningslejr fire dage i sommerferien.

"Det er ikke nok kun at spise sundt eller kun at dyrke sport. Man skal kombinere de to ting. I Arla Foods har vi kompetencerne til at sammensætte en kostplan, der tager højde for et omfattende energiforbrug, og det er en oplagt måde at fremlægge vores budskab om sundhed på," siger Tove Færch, leder af Karolines Køkken.

Med tre hovedmåltider og tre mellemmåltider om dagen tager kostplanen også højde for, at deltagerne får dækket deres energibehov, når depoterne skal fyldes op imellem dagens træningspas. Diana Brabrand er køkkenansvarlig på fodboldcampen i Skanderborg, og hun er godt tilfreds med kostplanen:

"Børnene er glade for maden, og de er tydeligvis bevidste om, hvad der er sund kost. Det er desuden positivt, at man ikke kun har tænkt i sunde baner, men også har taget udgangspunkt i, hvad børnene rent faktisk godt kan lide," siger hun.

På forsøgsbasis
Udarbejdelsen af kostplanen sker som et led i Arla Foods' bestræbelser på at støtte aktiviteter, der er medvirkende et aktivt og sundt liv for børn og unge i Danmark. Arla Foods sponserer desuden Arla Ekspres mini- og letmælk, to varianter af Yoggi yoghurt samt koldskål til de unge spillere.

"I år har vi kørt kostplanen på forsøgsbasis på DBU's fodboldcamps, der har cirka 1.000 deltagere. Det kunne da være sjov at udvide initiativet i en eller anden form til også at dække DBU's fodboldskoler, men her er der altså 25.000 deltagere, så det er en helt anden opgave - ikke mindst logistikmæssigt. Så nu evaluerer vi lige resultaterne fra i år først," siger Jesper Jæger, sponsorchef i Arla Foods' danske marketingafdeling.

Klik her for at se hele kostplanen for dette års fodboldcamps.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663