Arlas mælkepulver gør debut i Vietnam

Læs tid
1 min
Publiceret
06 november 2007
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Mælkepulver-produktet Milex er nu ankommet på de vietnamesiske butikshylder. Potentialet er stort i landet, der har den formentlig højeste vækst i Asien for øjeblikket.

I sidste uge blev Milex præsenteret for de vigtigste aktører inden for detailbranchen i Ho Chi Minh City og Hanoi, og produktet har nu gjort sin entre på butikshylder i de to pulserende vietnamesiske storbyer. Det sker efter afslutningen på en meget hektisk lanceringsperiode, hvor Arla Foods på ganske få dage omkring månedsskiftet oktober-november har holdt møder med nøglekunder og journalister, indspillet to nye reklamefilm og trænet 120 nyansatte sælgere.

"Vi har fået en rigtig godt start. Selvom Milex er helt ukendt i Vietnam køber butikkerne allerede nu mange produkter og sætter dem på hylderne. Det betyder, at de tror på os. Vi har hørt mange fremhæve selskabets størrelse og produkternes skandinaviske kvalitet," siger Claus Pedersen, som er chef for Arla Foods Vietnam.

Vietnam og landets 84 millioner indbyggere befinder sig lige nu i en meget kraftig vækst. Det gælder først og fremmest landets handelsmetropol Ho Chi Minh City og magtcentrummet Hanoi. Konkurrencen er skarp, men med en årlig stigning i forbruget af mejeriprodukter på 25 procent er potentialet stort.

"Nu er det naturligvis forbrugerne, der afgør om Milex får fremgang. Men den respons, vi har fået indtil nu, styrker mig i troen på vores store muligheder," siger regionsansvarlig i Arla Foods Ingredients, Sten Nielsen, som har stået i spidsen for de seneste to års arbejde med at etablere virksomheden i Vietnam.

Arla Foods Vietnam blev etableret officielt i slutningen af maj 2007 og har base i Ho Chi Minh City samt et kontor i Hanoi. I alt har virksomheden syv fastansatte medarbejdere, men det daglige salg sker gennem samarbejdspartneren America Trading, som i løbet af oktober har ansat 83 sælgere i Ho Chi Minh City og 40 i Hanoi.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663