Karolines Køkken med på øko-trenden
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 16 august 2007
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Danskerne har for alvor åbnet køleskabsdørene op for de økologiske mejerivarer. Faktisk er Danmark det land i Norden, der har det største forbrug af økologiske produkter per indbygger. Nu udvides Karoline-serien af økologisk piskefløde, cremefraiche 18 procent og fraiche 9 procent.
De nye økologiske mejeriprodukter bliver lanceret under navnet "Arla Karolines Køkken", og det indebærer, at Karolines Køkken kan demonstere alle de mange muligheder, der er for at bruge de enkelte produkter i praksis. Det kommer blandt andet til at ske gennem opskrifter på www.arla.dk/karoline og i butikkerne og via de madplaner, som alle kan få tilsendt en gang om ugen per mail gratis.
"Karolines Køkken vil gerne give forbrugerne flere madlavnings-kompetencer. F.eks. når det handler om cremefraiche, så bruger de fleste
den i kold madlavning, ikke i varm. Og det skyldes nok, at vi ikke har lært at bruge den til varme retter. Det er faktisk kun cremefraiche 38 procent, der er velegnet til varm madlavning uden tilsætning af hvedemel. Men både cremefraiche 18 procent og fraiche 9 procent kan bruges i varm madlavning, hvis der røres hvedemel i, inden den kommes i saucen," forklarer leder af Karolines Køkken, ernærings- og husholdningsøkonom Tove Færch.
De nye økologiske mejeriprodukter fås alle steder i detailhandlen. Cremefraiche 18 procent og fraiche 9 procent i bægre á 400 g, og piskefløden i ¼ og ½ liter.
Læs mere om Karolines Køkken her.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.
Skrevet af



