KOmmeratspillet er på nettet igen

Læs tid
1 min
Publiceret
02 oktober 2007
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Mandag klokken 14 blev årets udgave af det populære KOmmerratspil lanceret i en ny version på nettet. Online-spillet giver interesserede i alle aldre mulighed for at stifte virtuel bekendtskab med malkning, fodring – og kodating.

I KOmmeratspillet skal spilleren hjælpe Koen Karla med at passe og pleje en mælkekvægsbesætning, så den giver mest mulig mælk. Undervejs skal der tages højde for rengøring, fodring, kopleje (såsom KO-massage og KO-decure) – og så skal spilleren huske at sende sine KOmmerater på dates, så de kan få flere køer.

Spillets målgruppe er de 8-12 årige, men alle der har lyst til at prøve kræfter med hvervet som mælkeproducent, har mulighed for at spille med. Sidste år blev der oprettet næsten 35.000 stalde fordelt på 31.000 brugere.

Hvor kommer mælken fra?
Formålet med spillet er at give spilleren indsigt i koens liv og Arlagårdens mange kvalitetskrav. KOmmeratspillet udfordrer hele tiden spilleren til at foretage valg ud fra aspekter som for eksempel dyrevelfærd og mælkemængde - ligesom i den virkelige verden. Skal man for eksempel satse på økologisk eller konventionel mælk?

”Vi vil gerne udbrede kendskabet til kvalitetsprogrammet Arlagården. Og KOmmeratspillet er en let, sjov og lærerig måde for børn at udforske hvor mælken kommer fra,” fortæller Søren Bang Rasmussen fra Arla Foods' marketingafdeling.

Dyst mod andre spillere
Nyhederne i årets KOmmeratspil er muligheden for at skrabe flere point sammen ved at tage sin bedste KOmmerat med på dyrskue. Desuden kan man konkurrere mod andre spillere der er online i KO-dysten eller KO-turneringen. Uanset hvad gælder det dog om at passe sin stald bedst muligt, da det er altafgørende for hvor godt man klarer sig i alle spillets facetter.

I løbet af spillet optjener spillerne point og lodder alt efter hvor godt de klarer sig i de otte uger KOmmeratspillet kører (1. oktober til 30. november). Udover hovedpræmien, som udtrækkes 1. december, er der også ugepræmier og spurtpræmier undervejs.

Læs mere om KOmmeratspillet på www.kommeratspillet.dk

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663