Nordiske kokke sætter smag på kunsten
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 12 september 2007
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Der er sanseoplevelser og inspiration til både voksne og børn under madkunstfestivalen "Smag på kunsten" på kunstmuseet Aros i Århus.
Mad og kunst går op i en højere enhed, når 20 gourmetkokke fra de fem nordiske kokkelandshold og otte billedkunstnere mødes for at udfordre og inspirere hinanden. Det sker på en femdages nordisk madkunstfestival, "Smag på kunsten", som Arla Foods er hovedsponsor for.
Fra 15. til 19. september kan publikum møde flere af de topkokke, som samarbejder tæt med Arlas ostemestre om at udvikle nye, smagfulde, nordiske mejeriprodukter.
"Vi har valgt at være sponsor, fordi der er gode visioner bag arrangementet, og fordi vi ønsker at synliggøre vores rolle i nordisk madkultur. Samtidig ligger det i forlængelse af vores eget kokkeprojekt. For os er det vigtigt at være der, hvor der snakkes om kvalitetsfødevarer, innovation og produktudvikling," siger Jesper Jæger, der er ansvarlig for sponsorater i Arla Foods Danmark.
Læs mere på www.aros.dk
Følg "Smag på kunsten" på www.arla.dk/karoline
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.