Ny koncerndirektør for de internationale markeder
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 16 august 2007
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Direktør for Arla Foods' danske marked Tim Ørting Jørgensen, 42 år, er udnævnt til koncerndirektør med ansvar for selskabets forretningsområde Consumer International. Han får samtidig plads i mejeriselskabets koncernledelse.
Tim Ørting Jørgensen. Tim Ørting Jørgensen overtager posten fra Mikael Sternberg Christiansen, der efter gensidig overenskomst har valgt at fratræde sin stilling og søge nye udfordringer uden for Arla Foods.
"Mikael har været et strategisk aktiv for Arla Foods. Han har bidraget med sin skarpe analyse i arbejdet og ikke mindst i reorganiseringen af Consumer International de seneste to år. Nu bliver det i højere grad Tim Ørting Jørgensens opgave at gennemføre strategien. Jeg ønsker Mikael held og lykke i sin fremtidige karriere," siger Peder Tuborgh.
Tim Ørting Jørgensen kom til Arla Foods som nyuddannet cand. merc. i 1991 til en stilling som trade marketing assistent. Herefter tilegnede han sig megen international erfaring i kraft af marketing- og afsætningsopgaver i Mellemøsten og Brasilien samt som projektchef for turnaround og strategiudvikling i Polen. I 2001 kom han til det danske marked som business unit direktør og senere salgsdirektør i Division Danmark, hvorefter han i 2005 blev udnævnt til divisionsdirektør i samme organisation.
Salgsdirektør Lars Aagaard, Consumer Nordic Danmark, er konstitueret som afløser for Tim Ørting Jørgensen.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.