Arla støtter diabetesforskning

Læs tid
1 min
Publiceret
02 oktober 2008
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Mange tilskuere valgte under den seneste fodboldlandskamp at gætte på, hvor langt en dansk træner kunne kaste en bold. Dermed støttede de også diabetesforskningen i Danmark. Vinderen af konkurrencen vandt et års forbrug af mælk – sponseret af Arla.

På billedet får Mikael Olsen (i midten) overrakt sin præmie. Til venstre Rikke Jeppesen fra Arla og til højre er det Finn Kristensen fra JDRF.
Mikael Olsen og hans familie fra Slagelse behøver ikke sætte penge af til mælk på næste års husholdningsbudget. For da Mikael Olsen var tilskuer til den seneste landskamp i Parken, kom han ikke kun hjem med en god fodboldoplevelse. Han havde også vundet et års forbrug af mælk!

De mange liter mælk udgjorde hovedpræmien i en SMS-konkurrence, Fonden for Diabetesforskning, JDRF, stod bag. Konkurrrencen blev afviklet i pausen imellem de to halvlege og gik ud på, at tilskuerne skulle gætte, hvor langt indkast-træneren Thomas Grønnegaard kunne kaste en bold. Hans mål var at slå en gammel verdensrekord i indkast på 48, 7 meter.

Forinden havde tilskuerne afleveret deres gæt pr. SMS. Sammen med SMS’erne donerede de automatisk et beløb til fordel for JDRF.

Det lykkedes imidlertid ikke Thomas Grønnegaard at sætte ny verdensrekord. Men alle sponsorindtægter og SMS-takster i forbindelse med konkurrencen gik til JDRF.

Foruden mælke-præmien var der træningsmål og fodbolde til de øvrige vindere i SMS-konkurrencen.

Ud over konkurrencen i Parken har Arla også støttet en af JDRF's andre aktiviteter, nemlig Diabetes Walk, som blev afviklet i København i juni.
"Vi ønsker at sætte fokus på generationen af børn og unge og deres sundhed. Derfor støtter vi op om aktiviteter, som kan inspirere til en sundere livsstil," siger projektleder Anja Søholm fra Arla.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663