Pressemeddelelse

300.000 kroner til sund mad på fodboldskolerne

Fodboldklubber, som arrangerer DBU’s fodboldskoler denne sommer, får nu muligheden for at få del i en pulje, der skal fremme sunde kosttilbud til børn og unge.
Puljen 'Den sunde Halvleg' er oprettet af Arla.

Mange fodboldglade drenge og piger bliver hvert år spist af med usund mad som pomfritter og franske hotdogs på sommerens fodboldskoler. Men det skal en ny penge-pulje øremærket sunde mad-initiativer nu være med til at lave om på.

Arla, som er med til at sponsere DBU’s fodboldskoler, brugte tidligere pengene på at uddele gratis skolemælk til deltagerne på fodboldskolerne. Nu er det imidlertid op til arrangørerne af fodboldskolerne, hvilken sundhedsaktivitet de vil søge om penge til. 

Pengene kan fortsat gå til gratis skolemælk, men de kan også finansiere etableringen af en hjemmeside, hvor forældrene kan bestille sund mad og drikke til børnene.

Flere sunde kosttilbud

”Med den nye pulje vil vi gerne inspirere arrangørerne til at tænke mere i sund kost på fodboldskolerne,” siger projektleder Anja Søholm, Arla Foods.
”Vi oplever, at vaner, rutiner og frygten for at miste indtjening er de største barrierer for at skifte til en sundere kost. Derfor opfordrer vi forpagtere, klubber og frivillige til at søge om penge til det projekt, som hidtil har forhindret dem i at komme med et sundt kosttilbud til børnene,” siger Anja Søholm.

En sundere livsstil

’Den sunde Halvleg’ er en af flere akviteter, som Arla Foods har søsat med henblik på at fremme en sundere generation af børn og unge. Sigtet er løbende at igangsætte initiativer, som skal udvikle sunde vaner, dele viden og skabe løsninger, som kan give børn og unge en sundere livsstil.
”Hos Arla ser vi fodboldskolerne som en rigtig god platform til at leve op til vores vision om at medvirke til, at børn og unge får et sundere og mere aktivt liv,” siger Anja Søholm.

Ansøgningsskema, retningslinjer og eksempler på sunde kost-initiativer kan findes på www.arla.dk/densundehalvleg. Ansøgningsfristen er den 4. maj.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt

Kun henvendelser fra pressen.

Jonas Barfoed
Primær kontaktperson

Jonas BarfoedPressemedarbejder

Susie Munk Jensen
Primær kontaktperson

Susie Munk Jensen PR & Communication Manager