Pressemeddelelse

Tvivl om øko-reklame på ikke-økologisk Riberhus

Et reklamemærke for økologisk Riberhus på en række ikke-økologiske Riberhus-oste kan give det umiddelbare indtryk, at osten er økologisk. Osten findes over hele landet i butikker, som fører Riberhusost.

Osten er forsynet med et lille klistermærke, som reklamerer for den økologiske variant af Riberhus. I den forbindelse optræder det kendte røde Ø-mærke, som sammen med tekst og billede henleder opmærksomheden på den nye økologiske variant.

Arla Foods beklager fejlen og den usikkerhed den måtte medføre.

De pågældende oste har været i handlen siden uge 15, og det estimeres, at der p.t. er ca. 240.000 pakker tilbage i butikkerne.

Selve ostene fejler ikke noget og kan spises helt som normalt.

Mærkaten på Riberhus-ostene vil i de kommende uger blive forsynet med ekstra klistermærker, som dækker det røde Ø-mærke for at undgå forvirring.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt(kun journalister/presse)

Åse Andersson
Primær kontaktperson

Åse AnderssonPressechef

Presseansvarlig i Danmark (kun henvendelser fra pressen).

Jesper Skovlund
Primær kontaktperson

Jesper SkovlundPR-chef, Arla Danmark

Theis Brøgger
Primær kontaktperson

Theis BrøggerKommunikationsdirektør

Globalt ansvarlig for koncernkommunikation i Arla.