Tvivl om øko-reklame på ikke-økologisk Riberhus
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 26 april 2009
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Et reklamemærke for økologisk Riberhus på en række ikke-økologiske Riberhus-oste kan give det umiddelbare indtryk, at osten er økologisk. Osten findes over hele landet i butikker, som fører Riberhusost.
Osten er forsynet med et lille klistermærke, som reklamerer for den økologiske variant af Riberhus. I den forbindelse optræder det kendte røde Ø-mærke, som sammen med tekst og billede henleder opmærksomheden på den nye økologiske variant.
Arla Foods beklager fejlen og den usikkerhed den måtte medføre.
De pågældende oste har været i handlen siden uge 15, og det estimeres, at der p.t. er ca. 240.000 pakker tilbage i butikkerne.
Selve ostene fejler ikke noget og kan spises helt som normalt.
Mærkaten på Riberhus-ostene vil i de kommende uger blive forsynet med ekstra klistermærker, som dækker det røde Ø-mærke for at undgå forvirring.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.