Tid til selvransagelse i ny CSR-rapport
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 14 april 2010
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Den tredje udgave af Arla’s såkaldte CSR-rapport undersøger i hvor høj grad Arla lever op til sit sociale, etiske og økonomiske ansvar i samfundet.
”Øverst på min dagsorden står, at Arla skal ledes på en ansvarlig og bæredygtig måde. Det er afgørende for selskabets succes på langt sigt. Det er også vigtigt for vores forbrugere og for det samfund, vi er en del af.”
Sådan indleder adm. direktør Peder Tuborgh Arla’s nye CSR-rapport, som ser tilbage på det forgangne års arbejde med at sikre, at Arla Foods lever op til sine officielle retningslinjer for ansvarlig virksomhedsførelse, det såkaldte Code of Conduct.
Vi er nået et godt stykke vej
”Vi er glade for at kunne bruge denne rapport, som vi udgiver for tredje år i træk, til at dele med jer, i hvor høj grad vi har levet op til vores Code of Conduct. Jeg synes, at vi er nået et godt stykke vej, men der er naturligvis stadig plads til forbedring – vi skal leve op til vores målsætninger i praksis,” tilføjer han.
Holdning til indkøb af råvarer
Efter et år som på mange måder blev præget af den økonomiske krise rundt om i verden kan Arla trods alt konstatere, at bæredygtighedsarbejdet nåede flere gennembrud i 2009. I den nye CSR-rapport kan du bl.a. læse om Arla’s holdning til indkøb af råvarer og ingredienser til vores produkter, om indsatsen for at nedbringe Arla’s samlede CO2-udslip samt om hvad Arla gør for at sikre forbrugerne sunde fødevarer.
Klik her for at læse ”Vores Ansvar – Rapport 2009”.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.