Landsholdsstop træder i kraft fra nytår
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 03 oktober 2011
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Arla stopper som hovedsponsor for det danske fodboldlandshold allerede fra nytår, men fortsætter som hovedsponsor for DBU’s fodboldskoler.
DONG Energy og Arla er nået til enighed med DBU om at stoppe som hovedsponsorer for landsholdet allerede fra nytår i stedet for sommeren 2012, som det ellers blev aftalt i sidste måned.
Det skyldes dels at en ny hovedsponsor allerede er klar til at tage over som landsholdssponsor og dels at Arla dermed hurtigere får mulighed for at engagere sig i nye sponsortiltag, der kan fremme sundheden hos børn og unge i Danmark og støtte yderligere op om Arlas Tættere på Naturen profil.
Fortsætter med fodboldskoler
Arla har netop indgået en ny og særskilt aftale med DBU om at fortsætte som hovedsponsor for DBU’s fodboldskoler og mikro-fodboldskoler frem til og med 30. juli 2014.
”Vi har haft 25 uforglemmelige år som sponsor for det danske landshold. Selvom vi nu vælger at stoppe som hovedsponsor, er vi glade og stolte over at kunne fortsætte det gode samarbejde med DBU omkring fodboldskolerne. Særligt de senere år har vi udbygget samarbejdet til også at omhandle sunde mad- og drikkevaner, og vi oplever en stigende motivation fra både DBU og klubber til at fremme sundere vaner hos børn og unge," siger Arlas sponsorchef Jesper Jæger.
Mikro-fodboldskolerne afvikles hvert forår over tre dage med over 5.000 deltagere. DBU’s fodboldskoler kører typisk henover sommeren i hele landet, hvor over 30.000 børn og unge deltager.
”Vi har opnået meget sammen med DBU i de seneste år og har sammen bidraget til sundere spise- og drikkevaner hos børn og unge. Siden vi sammen med DBU startede vores pulje ved navn Den Sunde Halvleg i 2009, har projektet vokset hastigt og i år sprængt alle rammer. Det er vores fornemmelse, at der sker rigtig meget blandt klubber og frivillige ledere i disse år for at forbedre sundheden, hvor der dyrkes sport. Det vil vi gerne være med til at fremskynde,” siger Jesper Jæger.
Læs mere om hvorfor Arla stopper som hovedsponsor for landsholdet efter 25 år.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.