Nøglehulsmærket økologi til børn

Læs tid
1 min
Publiceret
02 september 2011
Kontaktpersoner:
Skrevet af

For første gang kan forældre nu vælge børneyoghurter, der både er økologiske og nøglehulsmærkede. Arla har udviklet en ny miniserie af sunde mejeriprodukter specielt til børns madpakker.

Et stigende antal forældre har det seneste års tid henvendt sig til Arla, fordi de savner alternativer til børnenes madpakke, som både er økologiske og har et lavt indhold af fedt og sukker.

Det har fået Arla til at udvikle en ny Arla Harmonie® miniserie af økologiske og nøglehulsmærkede mejeriprodukter specielt til børn i aldersgruppen tre til otte år. Serien lanceres under navnet ”Økologgerne”.

Økologi til madpakken
”Økologgerne er vores svar på de mange henvendelser, vi har fået fra forældre, der gerne vil have flere økologiske valgmuligheder til deres børns madpakker. Vi er stolte af at være først på markedet med mejeriprodukter til børn, der både er økologiske og nøglehulsmærkede. Vi har udviklet den nye Arla Harmonie® serie specielt som supplement til fx rugbrødsmadder og gulerodstave eller som et mellemmåltid,” siger Maibritt Bisgaard, der er ansvarlig for Arla Harmonie®.

De nye Arla Harmonie® produkter er lavet med de smagsvarianter, som børnene plejer at foretrække: En drik med banan/pære i 100 ml samt to yoghurter i 100 ml bægre med henholdsvis jordbær/hindbær og banan/pære. Yoghurterne i bægre spises med ske.

”Vi starter med en drik og to yoghurter, men hvis serien bliver modtaget godt af forældrene og deres børn, er det muligt at udvide serien med flere produkter,” siger Maibritt Bisgaard.

Den nye produktserie kan købes i SuperBest, Rema100, Spar fra uge 34, i Netto fra uge 35 og i Føtex og Bilka fra uge 36.

Læs mere om nyhederne og Økologgerne på www.arla.dk/økologgerne

Fakta: Et sundere valg til børnene
De nye nøglehulsmærkede Arla Harmonie® produkter til børn er et resultat af Arlas mangeårige arbejde med at reducere indholdet af sukker og fedt i frugtyoghurter, uden at de samtidig mister for meget smag.

Børneprodukterne indeholder henholdsvis kun 4 gram, 4,5 gram og 5,5 gram tilsat sukker. Dermed lever de op til de officielle nøglehulskriterier, hvor syrnede mælkeprodukter maksimalt må indeholde 9 gram sukkerarter inklusive frugtens og mælkens naturlige indhold af sukker.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663