Arla beslutter ikke at byde på egyptisk mejeri

Læs tid
1 min
Arla beslutter ikke at byde på egyptisk mejeri
Publiceret
03 december 2014
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Efter en grundig undersøgelse af Arab Dairy Product Company har Arla besluttet ikke at komme med et bindende bud. Der arbejdes nu på alternative muligheder for at komme ind på det egyptiske marked.

Siden Arla afgav et ikke-bindende bud på alle aktierne i det børsnoterede egyptiske mejeriselskab, har Arla sammen med et team af rådgivere gennemført en grundig due diligence i Arab Dairy Product Company.

”Vores konklusion baseret på undersøgelsen er, at vi ikke vil komme med et bindende bud på Arab Dairy. Egypten er dog stadig et interessant marked for os, og vi arbejder på alternative muligheder for at komme ind på markedet snart,” siger Finn S. Hansen, koncernchef for Consumer International.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663