Arla beslutter ikke at byde på egyptisk mejeri
- Læs tid
- 1 min
- Publiceret
- 03 december 2014
- Kontaktpersoner:
- Skrevet af
Efter en grundig undersøgelse af Arab Dairy Product Company har Arla besluttet ikke at komme med et bindende bud. Der arbejdes nu på alternative muligheder for at komme ind på det egyptiske marked.
Siden Arla afgav et ikke-bindende bud på alle aktierne i det børsnoterede egyptiske mejeriselskab, har Arla sammen med et team af rådgivere gennemført en grundig due diligence i Arab Dairy Product Company.
”Vores konklusion baseret på undersøgelsen er, at vi ikke vil komme med et bindende bud på Arab Dairy. Egypten er dog stadig et interessant marked for os, og vi arbejder på alternative muligheder for at komme ind på markedet snart,” siger Finn S. Hansen, koncernchef for Consumer International.
Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.