Arla lancerer nye yoghurter til måltidet på farten

Læs tid
3 min
Arla lancerer nye yoghurter til måltidet på farten
Publiceret
23 oktober 2015
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Mange danskere har ofte så hektisk en hverdag, at de er nødt til at stille sulten på farten. Og det får flere og flere danskere til at efterspørge sundere alternativer, der nemt kan spises på vej til og fra arbejde eller studie. Nu lancerer Arla en ny produktserie under navnet GOOD2GO, som består af to ’greek style’ yoghurter med frugt og grønt.

For fire ud af ti danskere er hverdagen ofte så hektisk, at de spiser et eller flere måltider on-the-go, ifølge en ny undersøgelse fra Arla foretaget gennem Epinions Danmarkspanel. Undersøgelsen viser også, at knap halvdelen af danskerne efterspørger flere sunde alternativer, når sulten melder sig på farten.

Nu lancerer Arla produktserien GOOD2GO, der i første omgang består af to nye ’greek style’ yoghurter med spændende smagskombinationer med frugt og grønt. Produktserien består også af en natural yoghurt med müslikop. Produkterne gør det lettere at finde alternativer uden at gå på kompromis med smagen –uanset om du er på farten eller blot trænger til variation i mellemmåltidet.

Arla: Der skal altid være et sundt alternativ
”Vi kan se, at danskerne i stigende grad efterspørger produkter, der kan spises på farten, og som samtidig er velsmagende, mættende og med lavt fedtindhold. I Arla har vi fokus på at udvikle produkter, der imødekommer forbrugernes behov og efterspørgsel. Målet med GOOD2GO-serien er derfor, at det skal være lettere at vælge et sundere alternativ, når man er på farten,” fortæller Morten Werner, der er kategorichef for yoghurt i Arla Foods.

Sundhed er noget, der generelt fylder for danskerne. Således viser Arlas undersøgelse, at 65 pct. går op i at føre en sund livsstil, og at mere end hver tredje dansker gerne ville købe flere on-the-go produkter, hvis der fandtes sundere alternativer.

”Hos Arla er sundhed på toppen af agendaen. Vi arbejder hele tiden på at gøre vores produkter sundere uden at gå på kompromis med smagen, og vores innovationsafdeling udvikler løbende nye, spændende produkter. Derfor er det også vigtigt, at produkterne er let tilgængelige, når den lille sult opstår – hvad enten man befinder sig i supermarkedet, på en togstation eller i bilen på vej til arbejde,” fortæller Morten Werner.

De nye GOOD2GO ’greek style’ yoghurter kommer i to spændende smagskombinationer: Rødbede, rabarber og lakrids samt gulerod, æble og ingefær. De to varianter fås i supermarkeder samt 7-Eleven og tankstationer over hele landet til en vejledende udsalgspris på 9,95 kr.

Fakta
Om GOOD2GO’s ’greek style’ yoghurter med frugt og grønt:

  • De nye ’greek style’ yoghurter findes i to varianter: Gulerod, æble og ingefær samt rødbede, rabarber og lakrids
  • Yoghurterne har et lavt fedtindhold på 1,6 g pr. 100 g og et proteinindhold på 6 g pr. 100 g.
  • Ud over de to ’greek style’ yoghurter består GOOD2GO-serien også af en yoghurt natural med müsli. Arla arbejder på at udvikle flere produkter til GOOD2GO-serien.

Om undersøgelsen
Befolkningsundersøgelsen er baseret på 1.371 webinterviews indsamlet via Epinions Danmarkspanel i perioden 20. juni til 16. juni 2015. Undersøgelsen er vejet i forhold til uddannelse, alder, køn og region og er derfor repræsentativ.

Nøgletal fra undersøgelsen
Måltider på farten:

  • 37 pct. af danskerne svarer, at hverdagen ofte er så hektisk, at de er nødt til at spise et eller flere måltider på farten. Blandt de 18-35 årige er det 57 pct., der har det sådan.
  • 33 pct. af danskerne forbruger flere on-the-go produkter de dage, de har travlt. Blandt de 18-35-årige gælder det for 47 pct.
  • Kvinder og unge (18-35 år) spiser flest mellemmåltider. Begge grupper angiver et gennemsnit på 1,9 mellemmåltider per dag, mod 1,6 mellemmåltider for hele befolkningen.

Sunde on-the-go produkter:

  • 65 pct. af danskerne går generelt op i at føre en sund livsstil.
  • 45 pct. savner tit et sundt alternativ, når de køber mad på farten. Samme andel mener, at det er svært at få fat i sund mad, når de er på farten.
  • 21 pct. af danskerne spiser ikke on-the-go-produkter, fordi de mener, at produkterne generelt er for usunde.
  • 36 pct. af danskerne vil gerne købe flere on-the-go produkter, hvis der fandtes flere sunde alternativer.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663