Arlas medarbejdere skal være Danmarks sundeste madambassadører

Læs tid
1 min
Arlas medarbejdere skal være Danmarks sundeste madambassadører
Publiceret
27 juni 2017
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Sådan lyder en af ambitionerne i Arlas sundhedsstrategi. Derfor skal alle Arla Danmarks 240 funktionæransatte på Arla Dairy Academy, en intern uddannelse, der skal gøre medarbejderne klogere på sundhed og på, hvordan mejeri kan indgå i en sund og varieret kost.

I løbet af hele 2017 drager 240 medarbejdere fra Arla Danmark afsted på Arla Dairy Academy. Her skal de bruge to dage på at blive klogere på sundhed og kost, om mejeriprodukters ernæringsmæssige værdi, og hvordan mejeri kan indgå som en del af en sund og varieret kost. Arla Dairy Academy er et led i Arlas sundhedsstrategi, som består af fem visioner, hvoraf den ene går på, at Arla skal have Danmarks sundeste madambassadører:

”Sundhed er højt prioriteret blandt Arlas forbrugere, kunder og ejere. I Arla er vi dedikerede til at tage et ansvar i sundhedsagendaen, og helt fundamentalt tror vi på, at vi kan og skal være med til at udvikle samfundet i en sundere retning. Det skal vi blandt andet gennem vores produkter – men også gennem vores medarbejderes engagement og viden om mejeri og sundhed,” fortæller landedirektør, Jakob B. Knudsen.

To dages uddannelse og en opsamlende prøve
Arla Dairy Academy er et todages forløb, der bliver afholdt på MADlejr, som er drevet og ejet af Arla Fonden. På kurset vil der være fokus på videnstilegnelse, praktiske øvelser og til sidst en prøve. Det primære fokus vil være på den praktiske del, hvor medarbejderne bliver udfordret på viden og kompetencer inden for sundhed og maddannelse. Med afsæt i en grundlæggende viden om ernæring og sundhed, samt mejeriprodukters relevans i en sund og varieret kost, skal de eksperimentere, inspirere hinanden og ikke mindst smage. Alle sanser skal i spil. Uddannelsen afsluttes med en prøve, hvor medarbejderne udfordres i deres nye færdigheder.

”Vi har dygtige og dedikerede medarbejdere på tværs af organisationen – mange er specialiserede og ved rigtig meget om deres eget område. Formålet med Arla Dairy Academy er derfor at give medarbejderne kompetencer inden for sundhed, som går på tværs af fagområder, og klæde dem på til at være gode madambassadører, når de møder forbrugerne, kunderne og generelt i deres netværk. Vores medarbejdere er på den måde stærke ambassadører for Arla og de ambitioner, vi har inden for sundhed,” fortæller Jakob Knudsen.

Arla Dairy Academy vil uddanne i omegnen af 240 medarbejdere i løbet af 2017. Uddannelsen er for funktionæransatte, mens der er lavet andre sundhedsinitiativer for medarbejdere i andre funktioner.

Læs mere om Arla Dairy Academy og om Arlas sundhedsstrategi her.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663