Pressemeddelelse

​Koncernens årsrapport 2016 er klar

Modules.WebCore.Models.ViewModels.Layout.MultilineHeadingViewModel

Arla har i dag udgivet koncernens årsrapport 2016, der indeholder alle tilgængelige regnskabstal, opdateringer om Arlas koncernstrategi, Good Growth 2020, samt nyt om markeder, strategiske brands og besparelsesprogrammer m.m.

Arlas øverste beslutningsorgan – repræsentantskabet – godkendte koncernens årsrapport 2016 på sit møde i Halmstad, Sverige den 2.-3. marts.

Rapporten giver et indblik i, hvordan Arla drev sin globale forretning i 2016, og indeholder beretninger af bestyrelsesformand Åke Hantoft, adm. direktør Peder Tuborgh og koncernfinansdirektør Natalie Knight.

”Good Growth 2020 har virkelig guidet vores forretning i 2016, og vi er allerede nået langt på vores strategiske rejse. Vi har mere fokus end nogensinde før på at udvikle både vores brands, kategorier og geografier. Vi har formået at dæmpe effekten af et ekstremt svingende marked i Europa, og vi har i mange af vores regioner haft held til at øge vores markedsandele for vores internationale forretning,” skriver adm. direktør Peder Tuborgh i sin årsberetning fra rapporten.

Stærk vækst for brands i et presset marked
Arla leverede solide resultater i 2016 og kom godt fra start med at nå målene i Good Growth 2020-strategien til trods for et meget volatilt globalt mejerimarked. Selvom omsætningen faldt på grund af det globale prismiljø, fortsatte Arla med at forbedre kvaliteten af sit salg ved at flytte mere mælk fra bulkprodukter til brandprodukter, og Arlas nettoresultat voksede med 20,7 procent til EUR 356 millioner.

Gennem årets sidste fire måneder kunne Arla hæve mælkeproducenternes acontomælkepris med næsten 30 procent, og koncernen forventer en stigning i både årlig omsætning og Arlaindtjeningen i 2017.

Du kan læse eller downloade Arlas årsrapport 2016 på fem forskellige sprog på www.arla.com/annualreports

_______________________________________________________________________________

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 12.000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Holland og Luxemburg. Arla Foods er en af de stærkeste aktører i den internationale mejeriverden, med et bredt sortiment af mejeriprodukter af højeste kvalitet. Velkendte mærker som Lurpak® og Castello® hører til Arla familien. Arla Foods er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Primær kontaktperson

Arla Pressevagt(kun journalister/presse)

Åse Andersson
Primær kontaktperson

Åse AnderssonPressechef

Presseansvarlig i Danmark (kun henvendelser fra pressen).

Jesper Skovlund
Primær kontaktperson

Jesper SkovlundPR-chef, Arla Danmark

Kun henvendelser fra pressen.

Download Billeder & Videoer