Slut med kedelige mellemmåltider: Arla lancerer nytænkende produktserie til børn

Læs tid
3 min
Slut med kedelige mellemmåltider: Arla lancerer nytænkende produktserie til børn
Publiceret
13 september 2019
Kontaktpersoner:
Skrevet af

Knasende ostesnacks og yoghurter med farverige frugtbobler, der popper i munden. Det lyder måske ikke som det klassiske mellemmåltid, du ville give dit barn. Men det vil Arla gøre op med i lanceringen af en ny, innovativ serie af mælkeprodukter, det skal gøre det nemmere at servere sjove børnesnacks – med god samvittighed.

Det er ikke altid lige let at finde på et lækkert mellemmåltid til børn, der både er sjovt at spise og er uden kunstige smags-, søde- og farvestoffer. Derfor lancerer Arla nu en helt ny serie af mellemmåltider kaldet Arla Explorers, der med god samvittighed kan tages med i skoletasken til 10-frikvarteret, eller serveres når børnene kommer sultne hjem om eftermiddagen.

Arla Explorers blev lanceret i uge 35, og serien består af seks nye produkter:

  • Swirl yoghurt med mango og hindbær: En smagfuld yoghurt bestående af to farverige frugtvarianter, der kan blandes sammen til fine mønstre

  • Bubble yoghurt med fersken: En farverig yoghurt med små bobler, der er fyldt med frugtsaft, som skaber en intens smag af frugt, når de poppes i munden

  • Osteknas: En mild og 100 procent naturlig ost, der er puffet til en sprød ostekugle, der knaser i munden

  • Yoghurt med jordbær og banan: En klassisk banan- og jordbæryoghurt der pynter i madpakken og smager godt

  • Drikkeyoghurt med hindbær- og blåbær: En smagfuld drikkeyoghurt, der er perfekt som en lille eftermiddagssnack

  • Kakaomælkedrik: En lækker kakaomælk med et reduceret sukkerindhold, dog helt uden at gå på kompromis med den gode smag af kakao

Alle produkterne er, som navnet antyder, lavet til nysgerrige og udforskende børn – med hjælp fra andre nysgerrige børn. Arla inviterede nemligløbende grupper af børn ind i deres smagsrum, og lod dem vurdere både produkternes smage, teksturer og farver for på den måde at lave en serie, som børn selv har lyst til at vælge, når de står ved køledisken i supermarkedet.

”Vi har skruet op for innovationen med den her serie og har i høj grad ladet børnene afgøre, hvordan produkterne skal se ud og smage. Det er blandt andet dem, der har fortalt os, at det er sjovt selv at få lov til at blande frugternes farver sammen i Swirl yoghurten, og at produkterne slet ikke behøver at smage af sukker for at smage godt,” fortæller Lars Skytte Poulsen, Sr. Brand Manager på Arla Explorers.

Kun hvert tiende barn har yoghurt med i madpakken

En ny undersøgelse fra Arla viser, at mens 78 procent af de danske forældre giver deres børn rugbrød med i madpakken, pakker kun 11 procent yoghurt med i skoletasken. Et af formålene med Arla Explorers serien er derfor også at skabe en serie af snackmåltider, der gør det nemmere for forældre at lave sjove og varierede mellemmåltider til deres børns madpakker.

”Børn er af natur nysgerrige og udforskende, og det er netop den egenskab, vi vil stimulere med vores nye produkter. Det skal være sjovt at spise alle måltider – også hverdagsmåltiderne i 10-frikvarteret, der indimellem kan være lidt kedelige. Derfor håber vi, at de nye snackprodukter bliver en del af en sjov og udforskende madoplevelse i børns hverdag, ” siger Lars Skytte Poulsen.

Arla Explorers produkterne vil være at finde i Meny, Bilka og Føtex samt udvalgte Spar og Nettobutikker fra uge 35. Kakaomælkedrikken lanceres dog først i uge 43.

Fakta om den nye Arla Explorer serie

Arla Explorers serien består af seks produkter, der er designet til at gøre børns hverdagsmåltid godt for både kroppen og fantasien. Serien består af følgende:

  • Swirl yoghurt med mango og hindbær: En cremet yoghurt bestående af to frugtpureer. Yoghurten er laktosefri, har ingen tilsat sukker og er uden kunstige farve-, smags- og sødestoffer. Vejledende udsalgspris er 14,95 kr. for 3 x 90 g
  • Bubble yoghurt med fersken: En cremet yoghurt med sjove frugtbobler lavet af alger. Yoghurten er laktosefri, har 30 procent reduceret sukker og er uden kunstige farve-, smags- og sødestoffer. Vejledende udsalgspris er 14,95 kr. for 3 x 90 g
  • Osteknas: Knasende ostekugler med 100 procent naturlig mild ost, som under tryk blot er blevet poppet ved hjælp af lidt varme. Osteknas kan holde sig uden for køl. Vejledende udsalgspris er 4,95 kr. for 10 g
  • Yoghurt med jordbær og banan: En smagfuld yoghurt med banan og jordbær. Yoghurten er nøglehulsmærket, laktosefri og uden kunstige farve-, smags- og sødestoffer. Vejledende udsalgspris er 14,95 kr. for 4 x 125 g
  • Drikkeyoghurt med hindbær og blåbær: En cremet drikkeyoghurt med hindbær og blåbær. Drikkeyoghurten er laktosefri og er uden kunstige farve-, smags- og sødestoffer. Vejledende udsalgspris er 17,95 kr. for 4 x 125 ml
  • Kakaomælkedrik: En lækker kakaomælk der er sukkerreduceret med 30 procent, og som er laktosefri og uden kunstige farve-, smags- og sødestoffer. Kakaomælken kan holde sig uden for køl. Vejledende udsalgspris er 12,95 kr. for 3 x 200 ml.

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8000 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.

Skrevet af

Arla Pressevagt
Arla Pressevagt Kun henvendelser fra pressen.
Bjarke Munk Kamstrup
Bjarke Munk Kamstrup Pressechef bjaka@arlafoods.com +45 2452 6956
Jonas Barfoed
Jonas Barfoed Pressemedarbejder jbark@arlafoods.com +45 9131 1260
Susie Munk Jensen
Susie Munk Jensen PR & Communication Manager susie.jensen@arlafoods.com +45 24640663